Bako National Park Borneo

21 juli 2017 - Kuching, Maleisië

Gisteren van KL naar Kuching, Borneo gevlogen. In anderhalf uur waren we er.

We hebben super leuk guesthouse, waar we een familiehuisje hebben met mooi zwembadje voor de deur.

Koude biertjes en lekker eten, niet lang genoten van de luxe volgende ochtend vroeg met de taxi naar de boot terminal op weg naar Bako NP. We laten onze tassen in Kuching en nemen kleine rugzak mee.

We slapen een nacht in het park, in de jungle, in een basic huisje.

In het np park kunnen we hopelijk de Proboscis Monkey zien, de neusaap. Erg bedreigd kont alleen nog voor op Borneo en Sumatra,

Met de boot naar het park was gaaf tochtje, we hebben een gids geregeld. Ons hutje is nog niet klaar dus tassen daar gelaten. Flink muggendoek op en op pad.

De gids laat ons rondom het park al dingen zien, die ons niet opgevallen waren...2 giftigen slangen in de boompjes om ons heen...

De eerste neusaap ook al gespot. De kids vinden het super, echt klauteren door de jungle. Het is super warm en flink klimmen. De gids weet veel te vertellen erg leuk.

Mirk spot sommige dieren eerder dan de gids. We zien een vliegende eekhoorn, varaan, slangen, baardzwijnen, verschillende apen.

De tocht eindigd op een mooi strandje. Hier kunnen we krabben vangen, en een krabbenfort bouwen, helaas blijven de krabben er niet in.

Met een bootje gaan we terug naar het kamp. We varen langs super mooie rotsformaties waarin allerlei vormen van dieren in herkennen.

De Makaken zijn erg brutaal rondom het kamp. Zodra ze een plastictas zien proberen ze deze te stelen.

Na mooie maar inspannende tocht op naar ons hutje en douchen, alleen koud water...

Na t relaxen, eten in de kantine en op naar de avondtour. Best spannend in het donker. Met zaklampen spotten we vanalles: scorpioen, kingfisher, catfish, viper slang, spinnen, wandelende takken, wilde kat, lemak ( vliegende enkhoorn)

Goed moe ons bedje in, slapen valt alleen niet mee met al die jungle geluiden om ons henn...

1. Heddy:
    22 juli 2017
    Ooo wat klinkt dot allemaal gaaf. En stoer hoor kids dat jullie in de jungle durven te klauteren. Heel veel plezier nog! Dikke knuffel van ons. En een extra van Finn!
  2. Danielle:
    22 juli 2017
    Ieeeee dood eng ik zou geen oog dicht doen
  3. Debbie Lucius:
    22 juli 2017
    Stoer hoor! Midden in de jungle...familie Vonk!
  4. Zhivago en elly:
    23 juli 2017
    wow echt gaaf wat jullie al allemaal hebben gezien. leuk dat we zo een beetje mee kunnen kijken
  5. Suze:
    23 juli 2017
    Super gaaf! Heeel veel plezier nog
  6. Brunhilde:
    24 juli 2017
    Waaauw wat gaaf!!
    Geniet van jullie vakantie ik ga jullie verhalen met plezier lezen☀️