Kuching, Borneo

27 juli 2017 - Kota Bahru, Maleisië

Na een nachtje jungle, terug naar hoofdstad van Sarawak Kuching. Moderne stad, op slechts een uurtje rijden van de jungle. We hebben leuk hostel met zwembad net buiten centrum.

De volgende ochtend op weg naar opvangcentrum van de Oerang Oetangs. Er leven er 24 in het reservaat. Een aantal overleefd niet op eigen kracht en wordt bijgevoerd.

Tijdens voedertijd dan ook grote kans om er een aantal te zien.

S middags lekker relaxen bij t zwembad.

De laatste dagen Borneo gaan we naar een ander stuk jungle, hier overnachten we 2 nachten  in permai rainforest. Op nieuw een huisje in de jungle.

Ondanks dat het huisje een stuk comfortabeler is dan ons eerste verblijf in jungle, moeten we eerst de mieren verjagen uit Mirk zn bed.... Receptie maakt bed opnieuw op, en ondanks dat het een eco logde is, zijn ze gewapend met enorme bussen anti insectenspray...

Het uitzicht maakt alles goed, midden in de natuur met uitzicht op zee. De zee is heerlijk  warm, lekker dagje zwemmen... maar niet te ver het water in... morgen gaan we met de boot krokodillen spotten en dat is vlak bij... Er is ook een jungle pool, een natuurwater zwembad met water uit de bergen, wel erg koud...

We zien een grote krokodil en ook dolfijnen. Ons verblijf in de jungle zit er op, terug Nasr de bewoonde wereld. Ook wel goed, want door de hoge luchtvochtigheid is alles klam  en vochtig.

Laatste dach op Borneo.. we hebben poepie sjiek hotel, onze bagage wordt boven gebracht, de lift geroepen en we zakken weg in t hoogpolig tarpijt..

Eerst lunchen, kids hebben een Mac gezien en dat gaat er in na alle rijst. Nog wat shoppen en dan het zwembad in...met uitzicht over de stad.

We vliegen zo weer naar de andere kant om morgen de boottocht naar de bounty eilanden van de perhentians te maken.